Talks and Folks

Kako Design Thinking metodologiju primeniti u HR-u?

Design Thinking metodologija je danas izuzetno popularna i široko primenjena u najvećim svetskim kompanijama. Osnovna svrha je kreiranje izuzetnih proizvoda i usluga, kao i unapređenje procesa u različitim oblastima – proizvodnji, prodaji, ugostiteljstvu i turizmu, avio industriji…

Oblast gde je Design Thinking pokazao izuzetnu moć i korisnost je Human Resources (HR) i sve oblasti koje spadaju pod upravljanje ljudskim potencijalima.

Poslednjih godina HR postaje sve više zainteresovan za uvođenje metodologije Design Thinking, jer su potrebna inovativna i drugačija rešenja koja će kompaniju izdvojiti od konkurencije kroz privlačenje i zadržavanje najkvalitetnijih ljudi.


Kompanije se okreću Design Thinking metodologiji kada se suoče sa složenim problemima i kada je potrebno da HR pruži snažnu podršku poslovnoj strategiji i menadžmentu kompanije. Ova metodologija je efikasan i efektivan pristup pojednostavljivanju problema i pronalaženju inovativnih i kreativnih rešenja uz aktivno učestvovanje svih relevantnih ljudi iz same kompanije.

Trening Design Thinking u HR-u

Ovaj trening je namenjen svim HR profesionalcima, bez obzira kojim aspektom HR-a se bavite. Bez obzira da li ste HR menadžer, HR business partner, recruiter, specijalista za učenje i razvoj, ekspert za kompenzacije i zarade, saradnik u administraciji, ovaj trening će vam dati upotrebljivu metodologiju i praktične alate za unapređenje procesa i usluga koji su vam u svakodnevnom fokusu.

Saznaćete kako da, na interesantan i praktičan način, uključite relevantne ljude u proces unapređenja i kako da kreirate nove procese,usluge i iskustva kojima će zaposleni biti zadovoljni, eksterni kandidati prijatno iznenađeni, a koji će istovremeno da odgovore potrebama biznisa i kompanijske strategije.

Nakon završetka dvodnevnog treninga gledaćete na HR procese i prakse na drugačiji način. Mnogo jednostavnije ćete shvatati šta su stvarne potrebe korisnika (trenutnih i potencijalnih zaposlenih) i kako da na inovativan način odgovorite na te potrebe.

Takođe, dobićete alate da kreirate neke sjajne ideje koje u budućnosti možete proširiti i van okvira kompanije.

Benefiti treninga

Fokus na konkretnu primenu Design Thinking-a u oblasti HR-a

Konkretni i praktični alati

Iskustveni prolazak kroz metode koje se primenjuju u Design Thinking-u

Veliki broj inspirativnih primera iz prakse

Treneri koji imaju veliko iskustvo u HR procesima i u primeni Design Thinking metodologije

Razumevanje celokupne Design Thinking metodologije i mogućnosti primene i u drugim oblastima

Relevantni i ilustrativni primeri iz drugih industrija koji menjaju pogled na ono kako ste radili do sada

Teme na treningu

  • Upoznavanje sa Design Thinking pristupom

Saznajte više o principima Design Thinking-a ključnim za HR procese (empatija i dizajn fokusiran na ljude; saradnja; organizovani brejnstorming; eksperimentacija; sprovesti ideju u delo).

  • Kako da dobro razumete vaše zaposlene i njihove potrebe?

Prikupite povratne informacije od svojih zaposlenih, vodite intervjue i održavajte sesije posmatranja da biste mogli da vidite svoje HR procese iz njihove perspektive. Fokusirajte se na ljudsku stranu stvari. Iznenadili biste se šta možete otkriti ako na trenutak skinete svoj HR šešir. Alati DT kao sto su intervjuisanje i posmatranje, definisanje persona i Jobs To Be Done pomoći će vam da stvorite jasnu sliku o tome ko su vaši zaposleni, sa kakvim se izazovima suočavaju i koje potrebe i očekivanja treba da ispunite. 

  • Šta je problem koji treba rešiti?

Alati Design Thinking-a koji se bave sintezom podataka, mapiranjem korisničkog iskustva i definisanjem ugla posmatranja vašeg korisnika pomoći će vam da problem svedete na jedno suštinsko pitanje. Definišite jasnu izjavu o problemu koja vodi ostatak procesa sa jasnim ciljem.  Šta ste naučili o svojim zaposlenima?

  • Na koji način doći do ideja?

Koristeći jasna pravila i različite metode brejnstorminga, dođite do što većeg broja ideja . Otvorenost, divergiranje i istraživanje su neke od karakteristika jedne od faza Design Thinking-a, faze ideacije. Cilj  je da budete kreativni i da generišete što veći broj različitih idejnih rešenja.

  • Kako razvijamo prototipe?

Kada razmislite o idejama i prikupite što više perspektiva, vreme je da svoje ideje pretvorite u rešenja. Saznajte zašto je bitno da pokažete ideju, ne samo da pričate o njoj. Design Thinking nam pruža više vrsta prototipa u zavisnosti od toga šta žeimo da postignemo. Prototipovi će vam dati nešto opipljivo za testiranje.

  • Testiranje prototipa

Ceo vaš dizajn je samo hipoteza dok ne dođe u ruke vaših korisnika. Testiranje  prototipa vam omogućava da vidite kako vaše rešenje funkcioniše u stvarnom okruženju. Saznajte koje se vrste testiranja rade u okviru Design Thinking-a. Pokrenite nekoliko sesija testiranja i posmatrajte svoje zaposlene dok komuniciraju sa vašim prototipom. Naučite kako da prikupite i organizujete povratne informacije i ohrabrite svoje zaposlene da podele svoja iskrena mišljenja.

  •  Design Thinking u HR procesima

Koje faze i metode DT-a mogu da se primene u različitim HR procesima (L&D, candidate experience journey, employee experience journey, compensations & benefits, itd.). Kako dizajnirati proces ili iskustvo koje u centar stavlja zaposlenog, dok istovremeno vodi računa da je rešenje izvodljivo i održivo za biznis.  Kako DT može da se koristi u strateške poslovne svrhe?

Ko su predavači?

Dušan Basalo

Founder & CEO at Talks and Folks

Dušan Basalo je osnivač i CEO kompanije Talks and Folks. Član je upravnog odbora Srpske Asocijacije Menadžera tokom poslednjih 5 godina i kreator mentorskog programa SAM-a tokom poslednjih 7 godina, kao i SAM Akademije.

Tokom svoje karijere trenera i kouča u poslednjih 17 godina, sertifikovao se za veliki broj metodologija i alata koje koristi u svom radu – sertifikacije za trening metodologije Persone Global (San Francisko), psihometrijske alata SHL (London), koučing veštine (Erickson College Vankuver) i za NLP trenera (IN – NLP Hamburg).

Najveći broj Dušanovih klijenata čine timovi i pojedinci iz grupe najvišeg nivoa menadžmenta iz preko 180 kompanija. Krajem 2015. godine, Dušan je dobio nagradu za Najboljeg mladog menadžera u Srbiji.

Aleksandra Štrbac

L&D & Talent Partner at Levi9

Aleksandra Štrbac ima preko 10 godina profesionalnog iskustva u oblasti razvoja potencijala zaposlenih. Najviše se bavila temom učenja i razvoja. Trenutno radi na poziciji Learning & Development Partnera i Talent Partnera u IT industriji. Strast joj je razvoj ljudi, a sebe vidi u ulozi nekoga ko daje podršku za rast i razvoj.

Iskustvo je gradila radeći u različitim industrijama: hospitality, automotive, consulting, a sada i IT. U dugogodišnjem trenerskom iskustvu, razvijala je i vodila programe kao što su: liderske akademije, soft skills radionice, edukacije iz oblasti individualnog i timskog koučinga, mentorske programe.

O Design Thinking-u je učila od najboljih, Marka Jevtića i Milovana Dekića. Iz dana u dan uči i usavršava se u datoj oblasti, a  naučene koncepte testira i primenjuje u svom svakodnevnom radu. Zajedno sa par koleginica i kolega, radila je na interesantnom projektu Bajk. Koristeći koncept Design Thinking-a dizajnirali su rešenje kojim se podiže ekološka svest kog ljudi. Projekat je na konkursu Generator Zero proglašen za jedan od interesantnijih i kao takav ušao je u uži izbor konkursa.

Prijavite se ili nas pozovite za više informacija

Telefon: +381 60 0404 000

E-mail: info@talksandfolks.com

Formular za prijavu

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.