Pitali smo našeg mentora i govornika Ivana Minića koje su to najbitnije stvari kojima se treba voditi prilikom snimanja podcast emisija? Koje savete bi voleo da je dobio, pre nego što je pokrenuo svoj podcast „Pojačalo“?
Nađite svoj glas.
Mnogo ljudi radi slične stvari usmerene ka sličnoj publici. Razlika između njih je glas iz koga govore, izbor gostiju i tema, istrajnost, ali sve počinje od toga da je vaš zadatak da ispričate priču ili pomognete da je vaši gosti ispričaju.
Napravite plan i držite ga se.
Kada krećete u nešto što treba da traje nema baš previše mesta za improvizaciju. Napravite spisak od 50 ljudi ili tema, pripremite materijal za nekoliko epizoda unapred i uvek gledajte da imate u rezervi nekoliko epizoda. Ovo, naravno, se ne odnosi na podkaste koji imaju izraženu komponentu akteulnosti (poput npr. sportskih koji analiziraju dešavanja od prethodnih dana).
Krenite od poznatog i sigurnog okruženja.
Vrlo verovatno vam neće biti lako da krenete, posebno ako nemate neko prethodno iskustvo, i zato je preporuka da na početku uradite nekoliko epizoda sa ljudima sa kojima se osećate dobro, sigurno, opušteno i sa kojima će vam biti lakše da probijete psihološku barijeru.
Završeno je bolje nego savršeno.
Ne može svaka epizoda biti fantastična, i ne može svaki gost biti vanserijski zanimljiv i dobar govornik. Fluktuacije u kvalitetu su normalne, ali je važno da ne dozvolite da pad kvaliteta bude preveliki i da se ne dešava u kontinuitetu. Kod podkasta je predvidljivost veoma važna i vaš slušalac će lako „oprostiti“ jednu slabiju epizodu, ali će mu mnogo teže pasti ako jedne nedelje nema epizode, a da za to ne postoji neki dobar razlog.
Podcast je audio format, ali…
Video je veoma važan ako težite masovnosti i želite da lakše komercijalizujete sadržaj. Prosto, veća publika konzumira video sadržaje nego samo audio, posebno kod nas, a sponzori i dalje mnogo više vole da vide svoj logo u kadru od toga da budu logično prisutni kroz sam sadržaj razgovora.