Talks and Folks

Kako je Nikola serijski preduzetnik i ekspert za razvijanje biznisa, pribavljanje kapitala, strategije investiranja kao i kreiranje jedinstvenih tehnoloških rešenja za svoje klijente, pitali smo :

1. Koje su najčešće greške koje ljudi prave u preduzetništvu?

  • Pokušavaju da sve urade sami
  • Očekuju uspeh odmah 
  • Nisu dovoljno prilagodljivi tržištu i ne prilagođavaju se istom
  • Zaljubljeni su u svoju ideju i oni su uvek u pravu
  • Pokušavaju da naprave savršen proizvod (što zapravo ne postoji)

2. Koja je najjača i najautoritativnija rečenica ili opis kojim želimo da nas klijenti preporučuju svojim prijateljima, kolegama, saradnicima?

U okviru naše Bridgewater Labs firme, mi koristimo tri reči:

Trust – “Ja im verujem, pobrinuće se za tebe i tvoj problem/proizvod.” 

Transparency – “Kompletna saradnja je bila potpuno otvorena i profesionalna.”

Execution –  “BWL je radio zajedno sa nama, a ne za nas.”

3. Kako možemo da dođemo do najspretnijih, najveštijih, najvrednijih ljudi u našoj industriji i kako možemo da ih motivišemo da pređu da rade za nas?

Pitanje od milion dolara 🙂 U IT industriji je izuzetno teško doći do kvalitetnih i iskusnih  ljudi, a još teže je iste i zadržati. Ono sto je naš moto i “secret sauce”  jeste:

  • Stvoriti odlične uslove za rad bez distrakcija
  • Obezbediti kompetitivnu naknadu za rad
  • Naći izazovne projekte
  • Prilagoditi zadatke sposobnostima (svih) članova tima, kako bi uvek bili u mogućnosti da uče i napreduju – stvoriti im uslove u kojima mogu konstantno da se usavršavaju  (goldilocks conditions for learning) i da u okviru kompanije rastu i horizontalno i vertikalno
  • Pustiti ih da rade, dati im slobodu, i najvažnije – pruziti im poverenje (trust)
  • Spoznati “WHY” od svakog člana tima i napraviti “custom tailored” karijerni plan, krojen isključivo za njega. Na taj način “poklapamo” lični razvoj člana tima sa misijom i vizijom naše kompanije.

4. Koje parametre našeg poslovanja treba da pratimo i kako to da izvedemo na sistematičan i redovan način?

Za početak, neophodno je da setujemo ciljeve (OKR), na nivou same kompanije, svih departmana, kao i samih pojedinaca.

Nakon toga, određene indikatore (poslovanja i pojedinaca), tzv. KPI.

KPI-ovi se razlikuju od industrije do industrije. Važno je odrediti koji KPI-ovi će se pratiti, način na koji će se pratiti, te odrediti koji KPI direktno utiču na željeni cilj. Nakon toga KPI treba definisati tako da prate kriterijume dobrih KPI-ova (važan, merljiv, kontrolabilan, nezavistan, jednostavan). Kada se ovo uradi, važno je odrediti osobe koje će brinuti o samim KPIs, meriti, izveštavati i analizirati. Neko mora biti odgovoran za KPIs, jer time se postiže sistematičnost i redovnost praćenja. U našoj industriji se najčešće prate KPI vezani za feature (module) na aplikacijama, broj tiketa, budžet, downtime aplikacija i sl. kao i više generalni KPI vezani za ROI, preciznosti estimacija, fluktuacije članova tima. 

5. Kako postati serijski preduzetnik?

To je bar lako, kad vam uspe (ili propadne)  prvi posao, pokrenite drugi, kad propadne/uspe drugi pokrenite treći, kada treći uspe dovedite kompaniju do pozicije kada vi više niste potrebni u dnevnom poslovanju, onda pokrenite četvrti 🙂 Šalu na stranu, važno je da sve znanje i iskustvo koje steknete na jednom poslu primenite na sledeći i da zapamtite da su iskustva koja doživite primenjiva i na ostalim poslovima, tako i ako se desi da mislite da niste uspeli u jednom poslu, naoružajte se datim iskustvima, ista primenite u budućnosti i nemojte odustajatiNIKADA!

Autor: Nikola Obradović
Founder and CEO at Bridgewater Labs

Pogledajte Nikolin profil na našem sajtu:
https://talksandfolks.com/profile/nikola-obradovic/

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *