Talks and Folks

Trening "Kako nesvesne pristrasnosti upravljaju svetom"

Saznajte kako podsvest utiče na naše odluke, ponašanje i svakodnevni život.

O treningu

Predstavljamo vam jednodnevni trening pod nazivom „Kako nesvesne pristrasnosti upravljaju svetom“.

Ovaj interaktivni i dinamični trening će pružiti vredne uvide u kompleksni svet kognitivnih sklonosti i pristrasnosti, kako bi učesnici unapredili sposobnost donošenja racionalnih odluka, poboljšali interpersonalne interakcije i unapredili ukupnu organizacionu efikasnost.

Tokom ovog intenzivnog jednodnevnog treninga, učesnici će istražiti fascinantni svet nesvesnih pristrasnosti koje utiču na ljudsko ponašanje, donošenje odluka i rešavanje problema. Kroz zanimljive informacije, dinamične aktivnosti i studije slučaja iz stvarnog života, otkrićemo kognitivne prečice i mentalne obrasce koji nehotice utiču na naše percepcije, sudove i akcije. Razvijanjem duboke svesti o ovim pristrasnostima i sklonostima, učesnici će biti osnaženi da umanje njihov uticaj, donose racionalnije izbore i podstaknu kulturu efikasnosti, otvorenosti i inkluzivnosti u samoj kompaniji.

Učesnici će imati priliku da kreiraju sopstveni akcioni plan koji će im pomoći da sagledaju na koje nesvesne pristrasnosti je potrebno da se stavi fokus i obrati posebna pažnja, tj. koje su najizraženije u njihovom ponašanju.

Teme treninga:

  1. Uvod u nesvesne pristrasnosti: Razumevanje uloge pristrasnosti u oblikovanju ljudskih percepcija i ponašanja.
  2. Uobičajene nesvesne pristrasnosti na radnom mestu: Koji tipovi pristrasnosti postoje i kakve efekte izazivaju?
  3. Prevazilaženje kognitivnih sklonosti: Strategije za prepoznavanje i umanjenje pristrasnosti radi racionalnijeg donošenja odluka.
  4. Uticaj nesvesnih pristrasnosti na komunikaciju: Kako pristrasnosti utiču na stilove komunikacije i tehnike za unapređenje međusobnog razumevanja i saradnje.
  5. Povratne informacije i uticaj na učinak: Prepoznavanje nesvesnih pristrasnosti prilikom davanja povratnih informacija i ocenjivanja, kao i osiguravanje pravednog procesa procenjivanja.
  6. Nesvesne pristrasnosti i liderstvo: Prolazak kroz izazove liderstva razvijanjem samosvesti i promovisanjem inkluzivne korporativne kulture
  7. Kreiranje nepristrasnog radnog mesta: Sprovođenje praktičnih koraka za stvaranje okruženja koje minimalizuje pristrasnosti i podstiče raznolikost i kreativnost

Tokom same radionice, dotaći ćemo se sledećih nesvesnih pristrasnosti i navika:

  1. Confirmation Bias: Sklonost traženju, tumačenju ili pamćenju informacija koje potvrđuju prethodna uverenja ili pretpostavke
  2. Availability Heuristic: Oslanjanje na trenutne primere ili upečatljive informacije kojih se lako setimo prilikom procene situacija ili donošenja sudova
  3. Halo Efekat: Formiranje celokupnog pozitivnog ili negativnog utiska o osobi, brendu ili entitetu na osnovu jedne pozitivne ili negativne osobine ili iskustva
  4. Navika sidrenja (Anchoring Bias): Davanje nesrazmernog značaja prvoj informaciji na koju naiđemo prilikom donošenja odluka
  5. Efekat prevelikog samopouzdanja (Overconfidence Effect): Precenjivanje vlastitih sposobnosti, znanja ili tačnosti predviđanja, što može dovesti do potencijalnih grešaka u prosuđivanju i donošenju odluka
  6. Efekat ponašanja stada (Bandwagon Effect): Sklonost usvajanju određenih uverenja ili ponašanja jednostavno zato što mnogi drugi to isto čine, bez kritičke evaluacije razloga iza tih izbora
  7. Efekat izgubljenih troškova (Sunk Cost Fallacy): Sklonost nastavljanju ulaganja resursa (vremena, novca, truda) u neuspešni projekat ili nastojanje jednostavno zato što su već uloženi značajni resursi, čak i ako su budući povraćaji malo verovatni
  8. Self-Serving Bias: Pripisivanje ličnih uspeha internim faktorima (npr. veština, trud), dok se neuspehe pripisuju spoljnim faktorima (npr. loša sreća, postupci drugih
  9. Greška atribucije (Fundamental Attribution Error): Preterano naglašavanje ličnosti ili internih karakteristika prilikom objašnjavanja negativnog ponašanja drugih, dok se istovremeno umanjuju situacioni faktori
  10. Efekat vremenske bliskosti (Recency Effect): Davanje većeg značaja ili težine nedavnoj informaciji ili iskustvu prilikom formiranja sudova ili donošenja odluka
  11. Navika statusa „quo“ (Status Quo Bias): Preferiranje održavanja trenutne situacije ili odluke umesto razmatranja alternativnih opcija, čak i ako status quo možda nije najpovoljniji ili najefikasniji izbor
  12. Stereotipizacija: Generalizovanje osobina, ponašanja ili karakteristika na celu grupu na osnovu percipiranih osobina nekoliko jedinki iz te grupe
  13. Daning-Kruger efekat (Dunning-Kruger Effect): Preterano precenjivanje vlastitih sposobnosti ili znanja, istovremeno potcjenjujući stručnost drugih
  14. Efekat straha od gubitka (Loss Aversion): Sklonost osećanju snažnijih negativnih emocija zbog mogućih gubitaka u odnosu na pozitivne emocije zbog ekvivalentnih dobitaka
  15. Sklonost ka negativnosti (Negativity Bias): Davanje većeg značaja negativnim informacijama ili iskustvima u odnosu na pozitivne kada se formiraju utisci ili donose odluke

O trenerima

Dragomir Kojić je stručnjak sa širokim obrazovanjem i bogatim iskustvom u oblasti analitičke psihologije, psihoterapije, prava i poslovnog savetovanja. Diplomirao je analitičku psihologiju na C.G. Jung Institutu u Cirihu. Trenutno je na poslednjoj godini doktorskih studija na Sigmund Freud Univerzitetu u Beču.
Dragomir kombinuje svoje veštine i znanje kako bi otkrio i iskoristio potencijal nesvesnog uma.Pored toga, kao senior direktor u Karanovic&Partners, vodećoj advokatskoj firmi u regionu, nadgleda poslovno savetovanje, medijaciju, mentorstvo i upravljanje ljudskim resursima.

Dušan Basalo je osnivač i izvršni direktor kompanije Talks and Folks. Dušan je bio član Upravnog odbora Srpske asocijacije menadžera u dva mandata (ukupno tokom šest godina), a takođe je i osnivač SAM Akademije kao i njihovog mentorskog programa.

Sa više od 18 godina iskustva kao trener i kouč, Dušan se sertifikovao u raznovrsnim metodologijama koje primenjuje u svom radu. Među njima su Persona Global metodologija (San Francisco), psihometrijski alati SHL (London), veštine koučinga (Erickson College Vancouver) i NLP trening (IN-NLP Hamburg).

Najveći broj Dušanovih klijenata čine timovi i pojedinci sa najviših menadžerskih pozicija u preko 180 kompanija.

Kontaktirajte nas

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.